2017/04/15 at 11:38ق.ظ
ثبت کانال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اگر به خاطر داشته باشید در اواخر سال گذشته شورای عالی مجازی جهت نظارت بهتر بر کانال های تلگرام اقدام به راه اندازی سیستم ثبت نام کانال های تلگرام بالاتر از 5 هزار عضو نمود و به موجب این تصمیم تمامی دارندگان کانال های بالاتر از 5 هزار عضو موظف به ثب کانال خود در این سامانه هستند. در غیر این صورت اجازه فعالیت نداشته و به زودی کانال آن ها بلاک خواهد شد.

در ادامه ما به شما آموزش ثبت نام کانال را می دهیم؛ پس نگران دود شدن تمامی زحمت های خود نباشید.

چگونه کانال خود را در سامانه ثبت کنیم؟

1- ابتدا به سایت samandehi.ir مراجعه نماید و بر روی لینک “ثبت نام و ثبت رسانه” در سمت راست بالای سایت وارد بخش ثبت نام گردید.

 

ثبت کانال در سامانه

بعد از وارد کردن موارد خواسته شده بر روی دکمه تایید کلیک نمایید تا یک ایمیل فعال سازی برای شما ارسال گردد. با وارد شدن به ایمیل خود کیک بر روی فعال سازی اکانت، ثبت نام شما در سامانه تکمیل می گردد.

2- اکنون با یوزر و پسورد خود وارد سامانه شوید و بر در بخش “تکمیل اطلاعات” سایر مشخصات فردی را اضافه نمایید. سپس از بخش “افزودن رسانه” می توانید اقدام به ثبت مشخصات کانال خود کنید.

 

ثبت کانال در وزارت ارشاد

3- پس از زدن بر روی دکمه تایید اطلاعات کانال در سامانه ثب شده و منتظر تایید نهایی می ماند. در قسمت مدیریت رسانه با زدن بر روی دکمه “انجام تاییدیه فنی” پرونده خود را جهت بررسی که سیستم ارائه می دهید. انجام تاییدیه فنی مدتی زمان می برد.

ثبت کانال در وازرت ارشاد

4- پس از فشردن دکمه “انجام تایید فنی” سیستم به شما یک کد اختصاصی می دهد که شامل اسم کانال، یک کد چند رقمی و کلمه verify است. این کد را در جایی نگهدارید. حالا باید این کد را به ربات تلگرامی سامانه بدهید. پس به تلگرام رفته و ربات iransamandehibot@ را در کانال خود ادمین کنید. نگران نباشید این ربات بعد از دریافت کد اختصاصی خود را از کانال شما حذف می کند. پس از ادمین کردن وارد ربات شده و دکمه start را بزنید. اکنون ربات از شما کد اختصاصی را می خواد؛ کد را داده و منتظر تایید باشید.

5- اکنون کانال شما در سامانه ساماندهی وزارت ارشاد ثب گردید و پیامی به این شکل به شما داده می شود. در آخر یک کد شامد و لینک تاییدیه کانال در اختیار شما گذاشته میشود تا با قرار دادن آن در کانال به کاربران خود اطمینان دهید که هم کانال خوبی دارید و هم خودتان بچه خوبی هستید ؛)

ثبت نام کانال در وزارت ارشاد

برچسب ها