2017/04/26 at 1:05ب.ظ

نکات مهم مدیریتی کانال تلگرام

امروز سعی داریم مهترین نکاتی را که در مدیریت کانال باید به آن ها توجه کرد را مطرح نماییم.

1- تعداد پست های روزانه شما باید متناسب با کانال باشد. مثلا برای کانالهای سرگرمی روزانه حدود 20 تا پیام کافی است ولی برای یک کانال فروشگاهی در حداکثر 10 پیام در روز مناسب است.

2- زمان بندی مناسب در ارسال پست ها. پست های خود را طبق یک برنامه زمان بندی مناسب ارسال کنید و کاربران خود را به آن عادت دهید. درضمن قبل از ساعت 9 صبح و بعد از ساعت 23 پستی ارسال نکنید. توجه داشته باشید که پست گذاشتن شما همانند ارسال مسیج به کاربرانتان می باشد پس لطفا نیمه شب مزاحم آنها نشوید.

3- مطالب با کیفیت بذارید. مهم ترین اصل در مدیریت کانال ارسال پست های جذاب، غیرتکراری و متناسب با ضمینه فعالیت کانال است.

4- در تبادل با کانال های دیگر دقت کنید. اگر با کانال های دیگر تبادل دارید سعی کنید با کانال های مرتبط تبادل کنید و کانال را از نظر محتوای مناسب بررسی کنید. اگر با کانالی که مطالب غیر اخلاقی دارد تبادل کنید نه تنها جذب ممبر نمی کنید بلکه ریزش هم می کنید، چون شما این کانال رو به کاربران معرفی کرده اید. در تبادل زیاده روی نکنید و برای تبادل از بنری که معرف کانال شما باشد استفاده نمایید.

5- با کاربران خود در ارتباط باشید. شما می توانید با گذاشتن نظر سنجی در کانال خود و یا قرار دادن یک آی دی برای ارسال نظرات با آنها تعامل کنید و این حس مهم بودن را به ممبر خود منتقل نمایید.

6- تغییر ناگهانی در کانال ایجاد نکنید. هرگز به یکباره نام، آی دی و عکس کانال را تغییر ندهید؛ این کار باعث ریزش می گردد.

7- بالا بردن تعداد ممبرهای کانال به زمان نیاز دارد. برای کانال خود وقت بگذارید. اگر می خواهید یک کانال را از اول خودتان مدیریت کنید و بالا بیاورید باید صبر داشته باشید و تلاش کنید، تلاشی شبانه روزی.

8- در خرید کانال دقت کنید. اگر وقت آن را ندارید که مثلا 1سال بر روی کانال کار کنید و یا پول انجام تبلیغات و خرید ممبر را ندارید می توانید یک کانال با تعداد ممبر خوب بخرید . ولی دقت کنید که کانال دقیقا در همان ضمینه ای کار کند که شما می خواهید. مثلا یک کانال جوک را بعد از خرید به یک کانال خبری تبدیل نکنید. این کار مثل تبدیل ماشین به دوچرخه است.

9- به مناسبت ها توجه کنید. در ارسال مطالب خود به مناسبت های ملی و مذهبی توجه نمایید. در روزهای عذاداری از ارسال پست های شاد و خنده دار خودداری نمایید.

مدیریت کانال فروشگاهی

10- تبلیغات و تبادلات تکراری انجام ندهید. اگر از تبادل استفاده می کنید حتما به تکراری نبودن آن ها توجه کنید و برای مدت زمان زیادی یک تبادل رو نگه ندارید.

11- تبادلات آخر شب را سنگین نکنید. اگر از تبادلات شبانه استفاده می کنید در گروهی شرکت نمایید که تعداد کمی در آن باشند یا اگر لیست را خودتان می چینید باید در تعداد کانالها دقت نمایید. تعداد زیاده تبادلات پی در پی باعث سردرگمی ممبر می شود.

12- در ارسال پست بهتر است از حالت بی صدا استفاده کنید. بهتر است پست های خود را بصورت بی صدا ارسال کنید تا در گوشی کاربر خیلی سر وصدا به راه نیندازید. مخصوصا در کانال های فروشگاهی وگرنه خوده کاربر کانال شما رو بی صدا می کند و این اولین گام برای فراموش کردن کانال شماست.

13- کاربر را به رگبار نبندید. از ارسال پست های رگباری و پشت سر هم اجتناب نمایید. اگر هم می خواهید چند پست را یکجا ارسال کنید حتما آنها از قبل در یک گروه یا کانال چرک نویس آماده کرده و سپس همه را انتخاب و ارسال کنید.

14- از تلگرام های غیر رسمی استفاده کنید. تلگرام های غیر رسمی بخاطر امکانت بیشتر و کاملتر برای ادمین های کانال بسیار مفید هستند. شما می توانید یک پست را بدون قسمت نقل قول برای جای دیگر ارسال کنید و یا قبل از ارسال براحتی آن را ویرایش کنید.

15 خود را حرفه ای شان دهید. اگر کانال فروشگاهی دارید حتما از عکسهای با کیفیت استفاده نمایید و از ربات های دکمه شیشه ای برای زیباتر شدن استفاده نمایید. درضمن از لینک های بلند استفاده نکنید. اگر هم کانال عمومی دارید به زیبایی پست ها، اندازه آن ها دقت نمایید و مطالب طولانی قرار ندهید.

17- همیشه خود را بجای مخاطب بگذارید. آن ها به شما وابسته نیستند، شمایید که به آن ها نیاز دارید.

با رعایت کردن این مطالب می توانید کانال موفقی داشته باشید.

برچسب ها