ساخت پی وی مجازی

با سلام خدمت شما عزیزان. امروز قصد دارم آموزش ساخت یک منشی مجازی برای افراد ریپورت شده را قرار دهم. حالا اصلا این منشی چی هست و به چه دردی می خورد. فرض کنید که یک کاربر می خواهد با شما ارتباط برقرار کند؛ سفارش محصولی را بدهد و یا درخواست تبلیغ در کانال شما را داشته باشد. اگر اکانت این کاربر ریپورت شده باشد دیگر نمی تواند برای شما پیامی ارسال نماید. یک راه حل ساده قرار دان شماره موبایل خود است که فکر نمی کنم چندان با آن موافق باشید. پس بهترین راه حل ساخت یک منشی مجازی است تا هرشخصی بتواند به راحتی با شماره ارتباط برقرار نماید. درضمن با اسفاده از این منشی مجازی کاربر متوجه آی دی شما هم نمی شود. در ادامه با ما همراه باشید.

ابتدا باید با اکانت مورد نظر وارد ربات پدر بشیوید: BotFather@ و یک ربات برای خود بسازید. پس از ورود و زدن دکمه استارت با انتخاب گزینه newbot/ کار را شروع می کنیم. الان ربات پدر از ما می خواهد تا نامی را برای ربات خود انتخاب کنیم (این قسمت اسم ربات هست نه آی آن). مانند تصویر زیر من اینجا اسم ربات خود را “جوجو” می گذارم 🙂

 

ساخت منشی مجازی

حالا نوبت انتخاب یوزرنیم یا همون آی دی ربات ماست. دقت داشته باشید که آی دی ربات شما حتما باید به کلمه Bot ختم شود و انگلیسی باشد. من نام jOjO96bOt را انتخاب می کنم.

نکته: در اینجا به حرف بزرگ و کوچک دقت نمایید زیرا این عبارت دقیقا در توضیحات ربات نمایش داده می شود.(من حروف O را بزرگ نوشتم)

خب تبریک می گم ربات شما ساخته شد. هر ربات در تلگرام یک کد API دارد که به آن توکن می گویند. این کد بسیار مهم است و کلیک کار کردن با ربات است.

ساخت منشی مجازی

تا اینجای کار ربات شما ساخته شد، ولی باید برای آن یک عکس و توضیحی ثبت نمایید تا کاربر بداند که با چه کانالی ارتباط برقرار می نماید. برای این کار از گزینه های زیر برای تغییرات  استفاده نمایید. توجه کنید بعد از انتخاب گزینه باید ربات خود را نیز انتخاب نمایید.

setdescription/: تغییر توضیحات ربات در هنگام بازکردن ربات

setabouttext/: تغییر توضیحات در بخش مشخصات ربات

setuserpic/: تغییر عکس پروفایل ربات

ساخت منشی مجازی

حال کار ما با ربات پدر تمام شده و باید ربات خود را به یک ربات منشی مجازی معرفی نمایید تا به ربات شما قابلیت این کار را بدهد؛ زیرا ربات شما اکنون کاملا خام است. پس به ربات دستیار کانال به آدرس : vch_bot@ وارد شده و بعد از زدن استارت توضیحات سازنده ربات را می بینید. اکنون باید آن پیام ربات پدر که حاوی توکن ربات شما را برای ربات دستیار کانال ارسال نمایید. پس از ارسال، پیام ثبت موفق را دریافت می کنید.

منشی مجازی

خب ربات منشی مجازی شما ساخته شده. کافیست آی دی آن را در اختیار کاربران بدهید تا بتوانند به راحتی با شما تماس بگیرند.

نکته آخر: برای پاسخ دادن به پیام کاربران باید پیام خود را بر روی پام آنها ریپلای نمایید.

 

منشی مجازی

 

 

آموزش حرفه ای تلگرام